اکثر افراد می گویند که رفتن به دندانپزشک لزوماً در صدر فهرست کارهایی که می خواهند انجام دهند نیست. در واقع، تعداد افرادی که می گویند به دلیل اضطراب و ترس از دندانپزشکی از ویزیت اجتناب می کنند، حدود 9 تا 15 درصد است.

دندانپزشکی می‌تواند مکانی ترسناک به نظر برسد، اما مطمئناً مزایای زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما را متقاعد کند که بلافاصله یک وقت ملاقات تعیین کنید.

در ادامه مطلب 7 مزیت مراجعه منظم به دندانپزشک را که شما و دندان‌ هایتان را نجات می‌دهد آورده شده است.

آنچه در یک ویزیت دندانپزشکی اتفاق می افتد

اساساً دو بخش در یک ویزیت دندانپزشکی وجود دارد. ابتدا، دندانپزشک کل وضعیت دهان شما، از جمله دندان، لثه و زبان را به عنوان یک چکاپ معمول بررسی می کند. آنها برای کمک به درک بهتر وضعیت داخل دهان، از دهان شما با استفاده از اشعه ایکس عکس می گیرند.

پس از این، دندانپزشک با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند سوند دندانپزشکی و آینه های کوچک، برای تمیز کردن دندان از تجمع پلاک یا جرم استفاده می‌کند. دندانپزشک یک برنامه پیگیری ارائه می دهد و از شما می خواهد برای هر کار دیگری که ممکن است نیاز باشد، مانند عصب کشی یا پرکردن، قرار ملاقات تعیین کنید.

1. جلوگیری از مشکلات آینده

شما ممکن است فکر کنید که دندانپزشک فقط بر روی دندان‌های شما کار می‌کند، اما بخش‌های دیگری از سلامت دندانی را نیز باید مدنظر قرار داد. یکی از مزایای مراجعه منظم به دندانپزشک این است که دندانپزشک قادر است به مواردی که ممکن است در آینده به مشکلات بزرگ‌تری تبدیل شوند توجه کند. به عنوان مثال، اگر یک سوراخ کوچک در حال تشکیل شدن است از آن باخبر می شود یا اینکه متوجه می‌شود که لثه‌های شما در وضعیت خوبی نیستند، در نتیجه می‌توانید فوراً درمان را دریافت کنید.

بسیاری از افراد با تجمع پلاک و بیماری‌های لثه‌ای روبرو می‌شوند که به دلیل عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک نادیده گرفته می‌شوند. دندانپزشک همچنین می‌تواند علائم اولیه سرطان دهان یا سایر بیماری‌های مهم را بررسی کند.

2. جلوگیری از از دست داد دندان ها

گاهی اوقات به جایی می رسیم که یک دندان به گونه‌ای پوسیده و فاسد می‌شود که باید کشیده شود. شما فقط یک مجموعه دندان دارید، بنابراین از دست دادن دائمی آنها می تواند برای وضعیت کلی سلامت دهان و دندان شما مضر باشد.

هنگامی که یک دندان از دست می دهید، ممکن است اتفاقات مختلفی در دهان شما رخ دهد، از جمله جا به جایی دندان ها. این می‌تواند باعث ناراحتی شود و به طور کامل لبخند شما را تغییر دهد. حفظ دندان یکی از بهترین فواید ویزیت های منظم دندانپزشکی است زیرا از موارد غیرقابل برگشت جلوگیری می کند.

3. آموزش در مورد بهداشت مناسب دندان

بسیاری از افراد هستند که از روش های مناسب برای رسیدگی به بهداشت دندان خود آگاه نیستند. اکثر افراد روزی یک بار دندان های خود را مسواک می زنند و هرگز از نخ دندان استفاده نمی کنند. ممکن است این مسئله بزرگ به نظر نرسد، اما می تواند در دراز مدت منجر به مشکلات بزرگ تری شود.

عاداتی به کوچکی مسواک زدن بعد از غذا و اطمینان از نخ دندان کشیدن حداقل یک بار در روز می تواند به مبارزه با باکتری های موجود در دهان شما کمک کند و به طور کلی سلامتی دندان های شما را ارتقا دهد. اگر به یک روش بهداشت دندانی شخصی‌تر نیاز دارید، پس شاید بهتر باشد معاینات دندانپزشکی خود را پیگیری کنید تا متخصصان بهداشت دهان و دندان شما را تحت نظر داشته باشند.

4. کمک به مسائل مرتبط

برخی از مسائل مربوط به سلامت دندان شما وجود دارد که ممکن است حتی به آنها توجه نکرده باشید، مانند مشکلات خواب یا سردرد ناشی از دندان قروچه. توانایی هدف قرار دادن و درمان این مسائل یکی دیگر از مزایای مراجعه منظم به دندانپزشک است.

حتی اگر دندانپزشک قادر به ارائه راهکاری جامع برای جلوگیری از مشکل نباشد، می‌تواند شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

5. درمان بوی بد دهان

بوی بد و مزمن دهان فقط مربوط به نفس صبحگاهی یا خوردن زیاد پیاز نیست. وضعیتی به نام هالیتوزیس می تواند پس از انجام مکرر عادات بهداشتی نامناسب دهان رخ دهد. این موضوعی نیست که بخواهید آن را نادیده بگیرید یا بخواهید خودتان آن را درمان کنید.

حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید تا بتوانید علت دقیق ایجاد بو را مشخص کنید و اینکه چگونه می توانید آن را برطرف کنید. گاهی اوقات ممکن است یک وضعیت پزشکی خاص وجود داشته باشد که نیاز به درمان فوری دارد.

6. به شما آرامش می دهد

داشتن درد دندان یا نگرانی در مورد سلامت دهان و دندان می تواند به معنای واقعی کلمه شما را در شب بیدار نگه دارد. مسائلی وجود دارد که در صورت عدم درمان به طور بالقوه می تواند منجر به عواقب بسیار جدی شود، مانند ماندن یک دندان پوسیده در دهان برای مدت طولانی. به همین دلیل است که باید به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دندانپزشک می‌تواند از آنچه در دهان شما می‌گذرد مطلع باشد، به درد و ناراحتی کمک کند و سپس برنامه‌ای برای پیگیری به شما ارائه دهد. همه این مولفه‌ها به شما کمک می‌کنند تا با آرامش بیشتری زندگی کنید و کمتر نگران این باشید که یک مشکل چقدر می‌تواند بد باشد.

7. لبخند خوبی داشته باشید

این ممکن است یکی از مزایای سطحی ویزیت منظم دندانپزشکی به نظر برسد، اما در واقع مزایای عمیق تری دارد که همراه با آن است. احتمالاً همه موافق داشتن یک لبخند زیبا هستند. مراجعه منظم به دندانپزشک می تواند به این امر کمک کند.

داشتن دندان‌های سفید و روشن از تمیز کردن منظم و پیروی از توصیه های دندانپزشک برای مراقبت از دندان های خود حاصل می شود. ممکن است نیاز به استفاده از ارتودنسی یا انجام برخی جراحی های دندانی داشته باشید. در هر صورت، یک متخصص دندانپزشکی می تواند شما را در جهت صحیح راهنمایی کرده و به شما کمک کند تا لبخند زیبا تری داشته باشید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

آیا برای بهره مندی از مزایای بازدیدهای منظم دندانپزشکی آماده اید؟

برداشتن تلفن و تعیین وقت دندانپزشکی برای برخی افراد قطعاً می تواند بسیار سخت و وحشتناک باشد. اما به تمام مزایای مراجعه منظم به دندانپزشک فکر کنید و اینکه چگونه لبخند و زندگی شما تغییر خواهد کرد.

تجربه خرید محصولات دندانپزشکی از سایت پلور دندان پارس به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به بهترین و متنوع‌ترین محصولات دندانپزشکی دسترسی پیدا کنید و از آخرین دستاوردهای فناوری در این زمینه بهره‌مند شوید.