مزایای مسواک زدن را نمی‌توان انکار کرد. از کودکی به ما یاد داده شده است که چگونه دندان‌های خود را مسواک کنیم، از حرکات دایره‌ای استفاده کنیم، بالا و پایین برویم و دندان های عقب را هم فراموش نکنیم. در حالی که مسواک زدن احتمال بروز تخریب دندان و کاهش زمینه‌های زردی دندان‌هایمان را کاهش می‌دهد و به ما لبخندی زیباتر می‌دهد، مسواک‌های  ما با مزایای سلامتی غیرمنتظره‌ای نیز همراه هستند.

در ادامه چهار مزیت غیرمنتظره که از مسواک زدن به دست می‌آورید، آورده شده است.

1. می تواند ریه های شما را نجات دهد

اغلب مسواک زدن با بیماری مزمن مانند بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) یا ذات‌الریه ارتباط مستقیمی ندارد، اما ممکن است تاثیر گذار باشد. هم COPD و هم ذات الریه عفونت های تنفسی هستند که با ورود باکتری ها به دستگاه تنفسی تحتانی رخ می دهند. بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی است که زمانی شروع می‌شود که باکتری‌های پلاک به داخل و اطراف دندان‌ها و لثه وارد می‌شوند. اگر بیماری قلبی دارید، عفونت دندان می تواند مشکلات سلامتی را تشدید کند. به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا شانس بیماری پریودنتال را کاهش دهید و خطر ورود باکتری ها به بدن را کم کنید.

2. به شما کمک می‌کند نوزادانی سالم‌تر داشته باشید

سلامت دهان و دندان می تواند به داشتن کودک سالم تر منجر شود. لثه های سالم تر می تواند خطر زایمان زودرس را کاهش دهد. بسیاری از زنان باردار مستعد ابتلا به “تحلیل لثه بارداری” هستند که نوعی بیماری خفیف لثه است و به همین دلیل است که توجه بیشتر به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در دوران بارداری بسیار مهم است.

3. می تواند به کاهش وزن کمک کند

اگر به تازگی دندان های خود را مسواک زده باشید، ممکن است تمایل کمتری به خوردن میان وعده داشته باشید. می‌دانید که وقتی مسواک می‌زنید، برخی غذاها یا نوشیدنی‌ها طعم خوبی ندارند، درست است؟ هنگامی که دهان شما بوی نعناع تازه می دهد، غذا و نوشیدنی خوش طعم نیستند و ممکن است احتمال بیشتری داشته باشید که یک میان وعده را حذف کنید. مسواک زدن به مغز سیگنالی می فرستد که غذا خوردن را تمام کرده اید. اگر بعد از غذا مسواک بزنید، میل به خوردن یک میان وعده یا دسر را از بین می برید.

4. می تواند شما را باهوش تر کند

مطالعات نشان می دهد بیماران مبتلا به بیماری لثه می توانند عملکرد شناختی پایین تری داشته باشند. در این مطالعه، شرکت‌کنندگان 70 ساله و بالاتر مبتلا به التهاب لثه، 9 برابر بیشتر از افرادی که لثه‌های سالم داشتند و هیچ مشکلی برای سلامت دهان و دندان نداشتند، آزمایش‌های شناختی را در سطح پایین‌تری انجام دادند.

بدون شک اهمیت بهداشت و سلامت دهان و دندان برکسی پوشیده نیز لذا استفاده از محصولات دندانپزشکی باکیفیت بسیار حائز اهمیت است سایت پلور دندان پارس با ارائه به روز ترین محصولات دندانپزشکی آماده خدمات رسانی می باشد.