مهم است که دندان های خود را از آسیب محافظت کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نگرانی جدی برای سلامت دهان و دندان که در نتیجه بهداشت نامناسب دهان ایجاد می شود وجود ندارد. با درک نحوه محافظت صحیح از دندان ها و قوی تر کردن آنها، می توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

چگونه از دندان های خود محافظت کنیم

مینا دندان قوی‌ترین ماده در بدن انسان است، اما نقطه ضعف مینای دندان، باکتری‌ها و حملات اسیدی است که می‌توانند مواد معدنی را تجزیه کرده و باعث فرسایش مینای دندان شوند. بنابراین، مهم است که از دندان‌هایتان به‌طور صحیح محافظت کنید. در ادامه به پنج تکنیک مراقبت دهانی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

1. چند بار در روز مسواک بزنید

اول و مهم‌تر از همه، بهداشت دهان و دندان خوب با مسواک زدن چندین بار در روز شروع می‌شود. با مسواک زدن، نه تنها دندان‌هایتان را با از بین بردن ذرات غذا یا سایر مواد مضر که می‌توانند باعث پوسیدگی دندان شوند محافظت می‌کنید، بلکه با فراهم کردن مواد معدنی مورد نیاز، دندان‌ها را تقویت می‌کنید.

حتماً کل دهان، نه فقط دندان‌ها را مسواک بزنید، زیرا باکتری‌ها می‌توانند لثه‌ها و سایر ساختارهای پشتیبان دندان‌ها را نیز مورد حمله قرار دهند.

2. نخ دندان بکشید و از دهان‌شویه استفاده کنید

بیشتر افراد می‌دانند که استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه مهم است، اما تعداد کمی از افراد به اندازه کافی از نخ دندان و دهان‌شویه استفاده می‌کنند.

در حالی که ممکن است لزومی نداشته باشد بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان و دهان‌شویه استفاده کنید، انجام این کار تنها یک بار در روز می‌تواند به طور قابل توجهی به محافظت از دندان‌ها در نواحی که با مسواک به راحتی قابل دسترسی نیستند، مانند بین دندان‌ها و قسمت‌های عقب دهان، کمک کند.

3. از درمان‌های فلوراید استفاده کنید

فلوراید بهترین دوست مینای دندان است زیرا به تقویت مواد معدنی موجود در مینا کمک می‌کند و از دندان در برابر باکتری‌های مهاجم محافظت می کند. بهترین راه برای استفاده روزانه از فلوراید، استفاده از خمیردندان و دهان‌شویه حاوی فلوراید است.

در صورتی که فرسایش مینای دندان شروع شده باشد، با دندانپزشک خود درباره درمان فلوراید قوی‌تر صحبت کنید تا بتوانید به درستی از دندان‌هایتان محافظت کنید.

4. از مصرف غذاها و نوشیدنی های مضر اجتناب کنید

بسیاری از موارد پوسیدگی دندان را می توان تا حد زیادی به یک رژیم غذایی نامناسب نسبت داد که شامل غذاهای سرشار از قند و سایر کربوهیدرات های مضر است. به منظور محافظت کامل از دندان های خود، سعی کنید از مصرف بیش از حد غذاها و نوشیدنی های مضر مانند قهوه، شیرینی ها و محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی خودداری کنید.

برای بسیاری، ترک قهوه یا سایر غذاها و نوشیدنی هایی که ممکن است به مینای دندان آسیب برسانند امکان پذیر نیست، در این صورت، مراقبت های اضافی دندان می تواند به محافظت از دندان های شما پس از مصرف کمک کند.

5. به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

آخرین اما بسیار مهم، بسیار مهم است که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا به درستی از دندان های خود محافظت کنید. اگرچه بهداشت دهان مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی احتمال فرسایش مینای دندان را کاهش دهد، اما هنوز هم احتمال اینکه پلاک بر روی سطح دندان‌ها تشکیل شود وجود دارد.

با مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن دندان‌ها و بررسی منظم، می‌توانید بهداشت دهان خود را تضمین کرده و دندان‌هایتان را محافظت کرده و هرگونه پلاک را که سخت شده و نمی‌توان آن را از طریق مسواک زدن حذف کرد از بین ببرید.