اگر آماده برداشتن قدم بعدی برای داشتن دندان های صاف هستید، ممکن است به درمان با اینویزیلاین علاقه مند شوید. اینویزیلاین ها قابل جابجایی هستند، بنابراین خوردن و آشامیدن هنگام استفاده از آنها آسان است. از آنجایی که اینویزیلاین ها در دهان شما قرار می گیرد، نیاز به تمیز کردن منظم دارند. در ادامه نکاتی ارائه شده که می توانید از آنها برای تمیز کردن بدون آسیب رساندن به اینویزیلاین های خود استفاده کنید.

مسواک زدن یا خیساندن روزانه

تمیز کردن اینویزیلاین

شما باید اینویزیلاین خود را بین 20 تا 22 ساعت در روز در دهانتان قرار دهید. در طول این زمان طولانی که در دهان شما قرار می‌گیرند، باکتری‌ها می‌توانند بر روی اینویزیلاین ها تجمع کنند. شما می‌توانید آنها را به آرامی با یک مسواک و صابون بی‌رنگ و بی‌بو تمیز کنید. علاوه بر این می توانید آنها را به مدت 30 دقیقه در قرص‌های تمیز کننده اینویزیلاین قرار دهید.

با ملایمت اینویزیلاین ها را شست و شو دهید

اگر از مسواک برای تمیز کردن استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که چه مقدار فشار به مسواک وارد می‌کنید. اگر خیلی سخت فشار دهید، ممکن است پلاستیک خراشیده شود. محلول‌های تمیزکننده‌ای که بیش از حد ساینده هستند، مانند هر چیزی که مبتنی بر الکل است، برای اینویزیلاین ها مضر است. حتی خمیر دندان هم ممکن است خیلی ساینده باشد، به همین دلیل است که اگر از کیت درمان استفاده نمی کنید، صابون ملایم پیشنهاد می شود.

به دمای آب توجه کنید

ممکن است وسوسه شوید که از آب گرم برای تمیز کردن اینویزیلاین خود برای بهداشت ایده آل استفاده کنید، اما این کار را نکنید. آب داغ مواد پلاستیکی را تغییر شکل می دهد و به اینویزیلاین آسیب می زند. صرف نظر از روش تمیز کردن، فقط از آب ولرم استفاده کنید.

از دهانشویه استفاده نکنید

هیچ چیزی بهتری مانند دهانشویه برای تمیز کردن میکروب ها و جلوگیری از ایجاد پلاک در دهان شما وجود ندارد. با این حال، برای اینویزیلاین های حساس شما بسیار قوی هستند. الکل موجود در دهان شویه می تواند موجب تغییر حالت آنها شود و رنگ موجود در آن نیز می تواند رنگ اینویزیلاین را تغییر دهد. بیشتر دهانشویه‌ها دارای رنگ‌هایی مانند سبز، بنفش یا قرمز هستند و می‌توانند اینویزیلاین های شما را رنگی کنند. اینویزیلاین های رنگی یکی از مزایای اصلی آنها یعنی نامرئی بودن را از بین می برد.

تمیزکردن عمیق هفتگی

اینویزیلاین

آیا مقداری سرکه سفید تصفیه شده در خانه دارید؟ مقداری از آن را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید و بگذارید تا 20 دقیقه اینویزیلاین های شما خیس بخورند. سپس آن‌ها را به طور کامل آبکشی کنید. این به حفظ تمیزی اینویزیلاین های شما و جلوگیری از آسیب کمک می کند.

استفاده از اینویزیلاین برای دستیابی به دندان های صاف روش راحتی است. فقط به یاد داشته باشید که تمیز کردن منظم بخشی از فعالیت روزانه شما برای محافظت از اینویزیلاین ها و دندان‌هایتان در برابر تجمع میکروب ها و باکتری ها باشد.