بیش از 75 درصد از زنان باردار به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری دچار التهاب لثه هستند. بیماری پریودنتال شامل قرمز شدن و ملتهب شدن لثه ها می شود.

این تنها یکی از مشکلات سلامت دهانی است که زنان باردار ممکن است با آن مواجه شوند. اگر این مشکلات درمان نشود، ممکن است نیاز به ایمپلنت دندان را به دنبال داشته باشد، اما آیا عمل جراحی ایمپلنت در طول بارداری ایمن است؟

در زمانی که خانمی باردار است فقط در موارد اورژانسی  ممکن است ایمپلنت دندان انجام شود. به جای عجله در انجام عمل، تا زمان تولد نوزاد صبر کنید.

برای آشنایی با دلایلی که چرا توصیه می کنیم از جراحی ایمپلنت دندان در دوران بارداری اجتناب کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

خطر عوارض

حتی اگر ایمپلنت‌های دندانی درمان مؤثری برای بهبود وضعیت سلامت دهان زنان باردار باشند، ممکن است خطر ایجاد عوارض را افزایش دهد.
به عنوان یک قاعده کلی، شما نباید به دنبال ایمپلنت دندان باشید، مگر اینکه این یک درمان ضروری باشد.

از آنجایی که ایمپلنت دندان یک درمان جراحی اختیاری است، در دوران بارداری توصیه نمی شود.

قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ایکس

قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان، باید سی تی اسکن (اشعه ایکس سه بعدی) انجام دهید تا مکان قرار گیری ایمپلنت تعیین شود. در طول بارداری، اشعه ایکس فقط برای موارد اضطراری در نظر گرفته می‌شود.

استرس

بارداری به تنهایی به اندازه کافی استرس آور است. هر نوع جراحی ممکن است استرس و اضطراب را در زنان باردار افزایش دهد که برای جنین آنها خوب نیست.

هورمون های زنان باردار در دوران بارداری از کنترل آنها خارج می شود. به همین دلیل، نمی توان گفت که نوسانات خلقی یا افسردگی چه زمانی ممکن است رخ دهد.

به همین دلیل و به دلایل دیگر، اجتناب از جراحی ایمپلنت دندان در زمان بارداری توصیه می شود، مگر اینکه یک شرایط اورژانسی رخ دهد.

عدم موفقیت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان به دلیل تغییرات بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری خطرناک است. این می تواند احتمال عدم موفقیت ایمپلنت دندان را در یک زن باردار افزایش دهد.

زنان ممکن است علائم بهداشت دهان و دندان زیر را در دوران بارداری تجربه کنند:

  • تغییرات در سیستم ایمنی
  • التهاب لثه
  • دیابت بارداری

این تغییرات طبیعی در زنان باردار ممکن است به افزایش نرخ شکست ایمپلنت دندانی کمک کنند.

از سایت پلور دندان پارس می‌توانید با تضمین کیفیت و رضایت مشتریان محصولات دندانپزشکی و ایمپلنت دندان مورد نیاز خود را خریداری کنید.