آیا می‌دانید که جراحی‌های ایمپلنت دندانی دارای 98% درصد موفقیت هستند؟ ایمپلنت‌های دندانی ریسک کمی دارند و زیبایی و عملکرد دندان‌ها را بازمی‌گردانند. با این حال، برخی از عوارض جانبی وجود دارند که باید به دلایل عملی در نظر گرفته شوند، اما این نباید شما را از فکر کردن به ایمپلنت‌های دندانی یا انجام آن‌ها منصرف کند.

عفونت

عفونت به معنای ورود و رشد میکروب‌ها در بدن است. این میکروب‌ها ممکن است باکتری‌ها، ویروس‌ها، مخمرها، قارچ‌ها یا دیگر میکروارگانیسم‌ها باشند. عفونت‌ها می‌توانند از هر نقطه‌ای در بدن شروع شوند و ممکن است به سایر نقاط بدن گسترش یابند. اگر دندانپزشک شما قبل از قرار دادن ایمپلنت ناحیه را به دقت تمیز نکند، باکتری‌ها ممکن است باعث ایجاد عفونت شوند.

اگر لثه‌های شما ملتهب، قرمز یا دردناک شد، باید فوراً با دندانپزشک خود مشورت کنید. درمان سریع عفونت می‌تواند به محافظت از ایمپلنت، لثه‌ها و دندان‌های اطراف کمک کند.

آسیب به لثه‌ها، استخوان‌ها و عروق خونی

در طول جراحی ایمپلنت دندان، ممکن است به لثه‌ها یا عروق خونی آسیب وارد شود. در صورت وقوع چنین آسیبی، ایمپلنت شل شده و به بافت‌های اطراف صدمه می‌زند. اگر دچار درد مداوم هستید یا ایمپلنت شما شل شده است، بلافاصله با دکتر مشورت کنید.

آسیب عصبی

اگر بی‌حسی یا احساس سوزش در دهان، صورت یا لثه‌ها تجربه می‌کنید، ممکن است ناشی از آسیب عصبی باشد. برای کاهش خطر آسیب عصبی با دکتر مشورت کنید. انجام رادیوگرافی قبل از جراحی ضروری است تا ایمپلنت‌ها به درستی قرار گیرند و از آسیب به اعصاب جلوگیری شود.

مشکلات سینوسی

قرار دادن نادرست ایمپلنت‌ها در ردیف بالایی لثه‌ها می‌تواند منجر به مشکلات سینوسی شود. یک ایمپلنت که به‌درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است به حفره سینوسی نفوذ کند و باعث سردرد و مشکلات مرتبط با سینوس‌ها شود. انجام رادیوگرافی به دکتر کمک می‌کند تا مناسب‌ترین محل برای قرار دادن ایمپلنت‌ها را انتخاب کند و از این مشکلات جلوگیری کند.

شکستگی ایمپلنت

شکستگی ایمپلنت زمانی رخ می‌دهد که نیروی زیادی به ایمپلنت وارد شود. اگر ایمپلنت شما شکست، نیاز به ساخت یک ایمپلنت جدید خواهید داشت. بنابراین، از جویدن غذای سخت خودداری کنید تا از شکستگی ایمپلنت جلوگیری شود.

همچنین، از فشردن دندان‌ها به هم خودداری کنید. سعی کنید فک خود را آرام نگه دارید. حتی می‌توانید یک گارد شبانه خریداری کنید تا از ساییدن دندان‌ها که باعث آسیب به دندان‌های طبیعی و ایمپلنت‌ها می‌شود، جلوگیری کنید.

شرایط سلامتی

شرایط سلامتی مانند دیابت و پوکی استخوان می‌توانند بر استخوان‌ها تأثیر بگذارند. برای جراحی ایمپلنت دندان، شما نیاز به یک سیستم ایمنی قوی و تراکم استخوانی کافی دارید. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری یا انتخاب این روش، تاریخچه پزشکی کامل خود را به دکتر ارائه دهید و یا از او بپرسید که آیا این گزینه مناسبی برای شما است یا خیر.

برای خرید محصولات ایمپلنت با کیفیت و معتبر، به سایت پلور دندان پارس مراجعه کنید و از مشاوره تخصصی در انتخاب بهترین محصولات بهره‌مند شوید.