هنگامی که مینای دندان به طور کامل فرسوده شده باشد، نمی‌تواند دوباره رشد کند. با این حال، می‌توانید پیش از از بین رفتن کامل مینا، با استفاده از تکنیک‌های مراقبتی مناسب آن را ترمیم کنید.

با درک روش‌های ترمیم مینا و بازگرداندن قدرت کامل آن، می‌توانید اثرات فرسایش مینا را پیش از آنکه دیر شود، معکوس کرده و از وقوع فرسایش مینا در آینده جلوگیری کنید.

روش‌های ترمیم مینا دندان

تکنیک‌های مراقبت در منزل متعددی وجود دارد که باید به صورت روزانه برای ترمیم مینا دندان به کار گرفته شوند. این مراقبت‌ها به همراه مراجعه به دندانپزشک می‌تواند از دندان‌های شما محافظت کند.

در ادامه، چهار روش برتر برای تقویت و ترمیم مینا دندان پیش از آنکه دیر شود، ارائه شده است.

1. رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت خوب دهان و دندان همیشه ضروری است، حتی اگر فرسایش مینا را مشاهده نکنید. با این حال، وقتی آسیب را مشاهده می‌کنید، مراقبت‌های اضافی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بهداشت خوب دهان و دندان با یک روتین منظم مسواک زدن آغاز می‌شود که باید دو بار در روز انجام شود. همچنین مهم است که حداقل یک بار در روز از نخ دندان و دهان‌شویه استفاده کنید تا باکتری‌ها را از بین ببرید. با این کار، افراد می‌توانند شروع به ترمیم مینا دندان کرده و اطمینان حاصل کنند که در آینده فرسایش مینا اتفاق نمی‌افتد.

2. استفاده از درمان فلوراید

فلوراید بهترین دوست مینا دندان است و به تقویت و ترمیم آن پس از استفاده و فرسایش طبیعی کمک می‌کند.

بهترین روش برای استفاده از درمان فلوراید در حین تلاش برای ترمیم مینا، استفاده از خمیر دندان و دهان‌شویه حاوی فلوراید است. همچنین، بسیاری از دندانپزشکان می‌توانند درمان فلوراید قوی‌تری را برای افرادی که مینا ضعیف‌تری دارند، ارائه دهند.

ادغام درمان فلوراید در روتین روزانه بهداشت دهان می‌تواند به طور قابل توجهی به بازسازی مینا دندان کمک کند.

3. اجتناب از غذاهای مضر

فلوراید برای مینا دندان مفید است و به تقویت مواد معدنی که مینا را تشکیل می‌دهند کمک می‌کند.

از سوی دیگر، مینا دشمنی به نام اسید دارد. بسیاری از غذاها دارای سطح بالایی از خواص اسیدی هستند که وقتی با باکتری‌های طبیعی موجود در دهان ترکیب می‌شوند، می‌توانند به تدریج مینا را از بین ببرند.

در تلاش برای ترمیم مینا دندان، محدود کردن مصرف غذاهای حاوی قند بالا، نوشیدنی‌های گازدار و محصولات توتون و تنباکو بسیار مهم است. این موارد می‌توانند بر تلاش برای تقویت و بازگرداندن مینا دندان به سلامت کامل تأثیر منفی بگذارند.

با عدم حذف این اقلام آسیب‌زا، تنها زمان و هزینه خود را هدر خواهید داد.

4. مراجعه منظم به دندانپزشک

در حالی که بیشتر درمان‌های مربوط به معکوس کردن فرسایش مینا باید در خانه انجام شود، باز هم بسیار مهم است که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. این موضوع حتی اگر در حال تلاش برای ترمیم مینا دندان نباشید، همچنان صدق می‌کند.

دندانپزشک معمولاً برای بیمارانی که از فرسایش مینا رنج می‌برند، تمیزکاری‌های منظم و دوره‌ای ارائه می‌دهد. همچنین، او اطمینان حاصل می‌کند که بیماران به درستی از دندان‌های خود مراقبت می‌کنند، از جمله از طریق درمان‌های فلوراید و عادات بهداشت دهان و دندان مناسب.

زمان آن رسیده که لبخند خود را بازسازی کنید

با رعایت بهداشت خوب دهان و دندان، اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌های مضر و مراجعه منظم به دندانپزشک، می‌توانید مینا دندان خود را ترمیم کرده و از بروز فرسایش مینا در آینده جلوگیری کنید.