جراحی ایمپلنت‌ دندان یکی از ایمن‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین روش‌هایی است که انجام می شود. خطرات ایمپلنت‌ دندان بسیار کم است و مشکلات پس از جراحی نیز نادر است.

این درمان دارای نرخ موفقیت بیش از 99٪ است و زمانی که توسط دندانپزشکان متخصص و با تجربه‌ انجام شود، شانس موفقیت شما حتی بیشتر می‌شود.

البته، همانند هر چیز دیگری در زندگی و به ویژه در جراحی، برخی خطرات احتمالی برای ایمپلنت‌ دندان وجود دارد. اما با استفاده از روش‌های پزشکی استاندارد و تجربه بالا، این خطرات تقریباً به طور کامل کاهش می‌یابند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از بیشتر مشکلات ایمپلنت‌ دندان به راحتی جلوگیری کرد.

به عنوان مثال، در جلسه مشاوره، تاریخچه پزشکی شما بررسی می‌شود، از دندان‌های شما عکس‌برداری شده و یک معاینه کامل پزشکی انجام می شود. این کار کمک می‌کند تا هرگونه مشکل احتمالی به حداقل برسد و برنامه‌ریزی‌های دقیق قبل از جراحی انجام شود.

ریسک‌ها و عوارض ایمپلنت دندان

عدم اتصال ایمپلنت به استخوان

یکی از دلایلی که ایمپلنت‌های دندانی بسیار پایدار هستند و مانند دندان‌های واقعی عمل می‌کنند این است که پایه های تیتانیومی پس از چند ماه به استخوان جوش می‌خورند.

شایع‌ترین عارضه ایمپلنت دندان زمانی است که ایمپلنت و استخوان به درستی به هم جوش نمی‌خورند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، می‌توان ایمپلنت را به راحتی و بدون درد خارج کرد.

ممکن است بلافاصله یک ایمپلنت جدید قرار داده شود یا چند ماه صبر کرد تا استخوان شما فرصت بهبود یابد.

پری‌ ایمپلنتیت

این یک بیماری است که می‌تواند بر لثه و استخوان اطراف ایمپلنت تأثیر بگذارد و احتمال موفقیت ایمپلنت دندانی را کاهش دهد. با گذشت زمان، پری‌ ایمپلنتیت می‌تواند منجر به تحلیل استخوان و شل شدن ایمپلنت شود.

اگر سیگار نکشید، سبک زندگی سالمی داشته باشید و بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید احتمال ابتلا به پری‌ ایمپلنتیت به شدت کاهش می‌یابد.

در صورت بروز هر گونه عوارض ایمپلنت دندانی ناشی از پری‌ ایمپلنتیت، می‌توان تحلیل استخوان را بررسی کرده و یا ایمپلنت را حفظ کرد یا در صورت نیاز، آن را جایگزین نمود.

عفونت‌های دیگر

همانند هر نوع جراحی دیگری، احتمال خطر عفونت ایمپلنت دندان و بافت‌های اطراف وجود دارد.

با این حال، به دلیل شرایط استریل که تحت آن‌ها جراحی انجام می‌شود، عفونت‌های ناشی از جراحی ایمپلنت دندان بسیار نادر هستند.

در بیشتر موارد، پس از درمان، یک دوره آنتی‌بیوتیک به شما داده می‌شود تا خطر عفونت بعد از جراحی ایمپلنت دندان کاهش یابد.

آسیب عصبی

از آنجا که ایمپلنت‌ها به صورت جراحی درون فک شما قرار می‌گیرند، احتمال کمی وجود دارد که این عمل باعث آسیب به عصب‌ها شود.

این عارضه نادر می‌تواند منجر به درد، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن در لب‌ها، دندان‌ها، لثه‌ها یا چانه شود.

با مطالعه دقیق مکان دقیق عصب‌ها، می‌توان به‌طور مؤثر تعیین کرد که کدام اندازه ایمپلنت مناسب است.

این بدان معناست که می‌توان از برخورد با عصب به‌طور مؤثر جلوگیری کرد و خطر آسیب به عصب‌ها توسط ایمپلنت دندان را از بین برد.

بیماری لثه

اگر قبل از جراحی دچار بیماری لثه باشید، احتمال بروز عوارض در جراحی ایمپلنت دندان بیشتر است.

پریودنتیت، فرم پیشرفته بیماری لثه، می‌تواند باعث تحلیل استخوان شود که به‌طور قابل توجهی بر موفقیت درمان شما تأثیر می‌گذارد.

این باکتری‌ها بافت‌های اتصال دهنده به ریشه دندان را تخریب می‌کنند، لثه‌ها را از بین می‌برند و استخوان‌ها را ضعیف می‌کنند. باید همیشه قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان، بیماری لثه شما درمان شود تا اطمینان حاصل شود که این بیماری بر نتیجه نهایی تأثیر نمی‌گذارد.

عوارض جانبی ایمپلنت دندان

اگرچه درمان ایمپلنت دندان یک راه‌حل بسیار مؤثر و قابل‌اعتماد برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است، ممکن است برخی عوارض جانبی وجود داشته باشد که بیماران باید از آن‌ها آگاه باشند:

  • عفونت در محل جراحی: این مشکل ممکن است در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب یا در صورتی که ایمپلنت توسط سیستم ایمنی بدن رد شود، رخ دهد.
  • ناراحتی و تورم موقت: برخی بیماران ممکن است پس از جراحی در اطراف ناحیه درمان شده احساس ناراحتی و تورم موقتی داشته باشند.
  • ناراحتی یا درد در طول فرآیند بهبود: برخی از بیماران ممکن است در طول فرآیند بهبودی پس از جراحی، ناراحتی یا درد تجربه کنند که معمولاً با داروهای ضد درد بدون نسخه که توسط دندانپزشک تجویز می‌شود، قابل مدیریت است.
  • آسیب عصبی در موارد نادر: در موارد نادری ممکن است آسیب عصبی رخ دهد که می‌تواند منجر به بی‌حسی یا احساس گزگز در نواحی اطراف مانند لب‌ها و گونه‌ها شود.

با وجود این عوارض احتمالی، بیشتر بیماران در دوره بهبودی خود ناراحتی کمی گزارش می‌دهند و از نتیجه موفقیت‌آمیز ایمپلنت‌های دندان جدید خود لذت می‌برند.

پلور دندان پارس با ارائه انواع ایمپلنت‌های دندانی از برندهای معتبر جهانی، به شما امکان می‌دهد تا بهترین گزینه را براساس نیازهای خود انتخاب کنید. این سایت با ارائه مشاوره تخصصی و اطلاعات دقیق در مورد هر محصول، به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری داشته باشید.

با خرید از پلور دندان پارس، شما می‌توانید از تخفیف‌ها و شرایط پرداخت متنوع نیز بهره‌مند شوید. علاوه بر این، تمامی محصولات ایمپلنت دندان با ضمانت اصالت و کیفیت عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید. برای مشاهده محصولات و دریافت مشاوره، کافی است به سایت پلور دندان پارس مراجعه کرده و تجربه خریدی مطمئن و آسان را داشته باشید.