هیچ چیزی به اندازه یک لبخند واقعی خوشحالی و شادی را منتقل نمی‌کند. خوشحال‌ترین لحظات زندگی، به دنیا آمدن یک کودک، ازدواج، یا دیدن غروب آفتاب برای اولین بار با لبخندهایی همراه است که همه کسانی که آن‌ها را تجربه می‌کنند، به نمایش می‌گذارند.

با این حال، برای افرادی که نسبت به دندان‌های خود احساس خودآگاهی می‌کنند، لبخند زدن از نظر احساسی دشوار و گاهی غیرممکن است. شرم از نشان دادن دندان‌های ترک‌خورده، لکه‌دار یا از دست رفته می‌تواند بر تمایل ذاتی فرد به ابراز شادی خود غلبه کند.

بیایید به بررسی پنج درمان زیبایی دندانپزشکی رایج بپردازیم و نتایج مورد انتظار از هر یک را مرور کنیم.

1. ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت‌های دندانی دندان‌های مصنوعی هستند که به‌صورت جراحی در فک قرار می‌گیرند. اغلب دندانپزشک شما ایمپلنت‌های دندانی را در مواردی توصیه می‌کند که پل‌های دندانی یا سایر روش‌های زیبایی دندان برای جایگزینی دندان غیرممکن یا نامناسب باشند.

ایمپلنت‌های دندانی به جای تکیه بر دو دندان مجاور برای حمایت، مستقیماً در فک شما کاشته می‌شوند. این امر آن‌ها را به گزینه‌ای بسیار محکم و بی‌نیاز از نگهداری تبدیل می‌کند که کاملاً شبیه دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند و به‌طور طبیعی با لبخند شما ترکیب می‌شوند.

2. ونیر پرسلن

ونیرها یکی از ساده‌ترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی هستند که در عین حال از موثرترین روش‌ها برای بهبود ظاهر دندان‌ها به شمار می‌روند.

ونیرها پوسته‌های بسیار نازکی از مواد خاص هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر و یکنواختی دندان‌ها را بهبود بخشند.

اگر قهوه زیادی می‌نوشید، ممکن است دندان‌های شما لکه‌دار شده باشند و اگر دچار آسیب به دندان شده اید، ممکن است دندان‌هایتان شکسته باشند. فرقی نمی‌کند که دندان‌های شما شکسته، فرسوده یا ترک‌خورده باشند، مجموعه‌ای از ونیرهای پرسلن می‌تواند به‌سرعت لبخند شما را بهبود بخشد.

3. لمینیت‌ها

لمینیت‌ها نوعی ونیر هستند. برخلاف ونیرهای پرسلن معمولی، برای قرار دادن آن‌ها نیازی به تراشیدن دندان‌های طبیعی وجود ندارد. این لمینیت‌ها بسیار نازک هستند، تقریباً به ضخامت یک لنز تماسی، و می‌توان آن‌ها را مستقیماً روی دندان‌های طبیعی قرار داد و بدون هیچ‌گونه آماده‌سازی اضافی، به دندان‌ها چسباند.

لمینیت‌ها گزینه‌ای محبوب برای افرادی هستند که تمایلی به تراشیدن دندان‌های طبیعی خود ندارند یا به دنبال گزینه‌ای غیر از پرسلن هستند.

4. سفید کردن دندان‌ها

هیچ چیز مانند داشتن لبخندی روشن، سفید و درخشان نیست.

متأسفانه، استرس‌های روزمره می‌تواند باعث لکه‌دار شدن دندان‌های ما شود. قهوه، چای و نوشابه‌ها می‌توانند به‌طور دائمی سطح دندان‌های طبیعی را لکه‌دار کنند و لبخند را برای بسیاری افراد ناخوشایند کنند.

سفید کردن دندان‌ها یک روش کم‌هزینه و با تأثیر بالا برای بهبود لبخند است. برای دندان‌هایی که لکه‌های ملایم یا متوسط دارند، یک روش سفید کردن در مطب می‌تواند در یک جلسه کوتاه، تأثیر سال‌ها لکه‌ را از بین ببرد.

برخی افراد ترجیح می‌دهند از تری‌های سفیدکننده خانگی استفاده کنند.

5. روکش پرسلن

روکش‌های دندانی یک روش غیرجراحی و بدون درد برای بهبود ظاهر دندان‌های ترک‌خورده، لکه‌دار یا تغییر رنگ‌داده هستند.

در واقع، روکش‌ها مانند یک کلاهک کوچک هستند که روی دندان قرار می‌گیرند. این کار نه تنها ظاهر خارجی دندان را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد بلکه از آسیب یا ترک‌خوردگی بیشتر دندان طبیعی زیر آن جلوگیری می‌کند.

روکش پرسلن، به‌طور کامل سفارشی طراحی شده‌اند و با رنگ و سایه دندان‌های طبیعی اطراف خود تطابق دارند. علاوه بر این، پرسلن یک ماده طبیعی بسیار بادوام است که می‌تواند در برابر سال‌ها استفاده سنگین مقاومت کند. این ماده‌ای صاف و راحت است که در دهان به‌خوبی جا می‌گیرد و به‌خوبی در برابر لکه‌دار شدن مقاومت می‌کند.